Promover dit event

Læs om hvordan du lægger dit event på hjemmesiden, og få fif til hvordan du rammer din målgruppe, og får de rette mennesker til at komme til dit arrangement.

Når du arrangerer events i samarbejde med os, er der nogle retningslinjer ift. design og promovering, som skal følges.

Læg dit event på hjemmesiden

Laver du arrangementer i samarbejde med Krudttønden, skal du lægge dem op på vores hjemmeside, så de kommer med i vores kulturkalender.

Herfra vil de desuden 'feede' til kulturkalenderen BrugByen.nu, og vil ligeledes blive vist på vores infoskærme i huset.

Når du har indtastet alle informationer i skemaet herunder, bliver det sendt til godkendelse hos os. Hvis der ikke er større ændringer, vil du kunne finde dit event online på www.krudttonden.kk.dk inden for to arbejdsdage.

Upload dit event 

Når du udfylder skemaet, skal du vedhæfte et billede i god opløsning. Der må ikke være tekst eller logoer på billedet, da det bliver beskåret til forskellige platforme.

Design

Laver du events i Krudttønden i samarbejde med os, skal Krudttøndens logo fremgå på alt materiale på print og online.

Sociale medier

Når I opretter et event på Facebook, skal I huske at gøre Krudttønden til co-host. Sæt gerne Krudttønden på som lokation når i promoverer på eksempelvis Instagram.

Lav gerne en redaktionsplan for hvilket indhold I lægger op hvornår. Øg jeres tilstedeværelse med flere posts og stories op til eventets afholdelse. Hvis I ikke har midler til online-annoncering, er jeres netværk jeres stærkeste kort. Inviter venner og nøglepersoner, og prik dem gerne på skulderen efterfølgende. Det virker.

Lav en liste over sider, steder eller personer, som kan hjælpe jer med at promovere jeres event - det er gratis at spørge, så giv den et skud. Og det er altid bedre, at andre omtaler dig, end at være den fulde person i baren, som praler og klapper sig selv på skulderen.

Presse

Det kræver lidt knofedt, men et godt pressearbejde kan gøre, at jeres event når lidt længere ud. Pressemeddelelser kan drukne i mængden, så følg gerne op på ved at ringe til journalisten og pitche din historie i telefonen.

Den gode pressemeddelelse

Her kan du læse gode råd til, hvordan du skriver en god og effektiv pressemeddelelse.